Vanalles gemaakt en in de maak

Het is weer hoog tijd voor een update. Op 30 juli is onze kleine meid geboren. Ik geniet van de kraamtijd en ons meisje doet het erg goed, is heel lief, slaapt goed, drinkt heerlijk en lacht al naar ons.
 
Ik heb een tijdje wat rustig aan gedaan met naaien, maar nu ben ik weer op dreef. Ik zit vol ideetjes. Zo trok ik mijn dochtertje pas een zelfgemaakt broekje aan, maar ik vond het een beetje saai met alleen een T-shirtje erbij. En aangezien er niks passends in de kast hing, heb ik maar even een wikkelvestje van een klein restje stof gemaakt. Heerlijk om zo bezig te zijn. Ik heb een idee, ik zoek een patroontje (wat ik natuurlijk niet vind en dus een basispatroon kies en dat naar mijn eigen ideeen aanpas), en dan knippen, naaien en klaar.
 
Ook heb ik het naaien van tricot/jersey nu ontdekt. Ik dacht dat dat niet goed zou lukken op mijn machine, maar niets is minder waar. Ik moest er even goed voor gaan zitten en heb met allerlei steken en naalden geexperimenteerd. Ik moet zeggen dat ik er super veel plezier aan beleef om ook creaties met rekbare stoffen te kunnen maken. Dat geeft ook weer nieuwe mogelijkheden bij het snuffelen naar stof op de markt. Ik kocht een coupon van anderhalve meter, met het idee om er een jurkje van te maken voor de kleine meid. Inmiddels heb ik er een longsleeve, legging en rompertje van genaaid, en na het jurkje kunnen er nog makkelijk 1 of 2 dingetjes van gemaakt worden. Hieronder zie je de longsleeve, maatje 62 op basis van patroon 1 uit Ottobre 4/2012. Uiteraard weer aangepast naar mijn eigen ideeen.
 
 
 
Ook voor een nichtje dat te vroeg is geboren naaide ik nog een rompertje in maatje 40. Ze zijn er erg blij mee, want volgens mij heb je in de prematuur-maatjes niet echt veel keuze.
 
Ik heb niet eens alles op de foto gezet wat ik de afgelopen tijd heb gemaakt. Het is ook best veel. Een overgooiertje van spijkerstof, een harembroekje en ballonrokje van rode bloemetjestricot (zie foto hieronder), een wikkel-bolero in het rood…
 
 
Voorlopig vermaak ik me nog wel. Er ligt nog een blazer voor mezelf klaar om in elkaar genaaid te worden. En verder is een nichtje van me binnenkort jarig. Ze wil graag een nieuwe trui mét puntmuts, want de trui die ze vorig jaar kreeg past bijna niet meer. Ze moest er bijna om huilen…
 
 
2 thoughts on “Vanalles gemaakt en in de maak

Geef een reactie

