Een vrolijk monsterjurkje

Het is al weer een tijd geleden dat ik een blogje typte. Je kunt gerust zeggen dat ik mijn blogpagina goed verwaarloosd heb. Gelukkig heb ik met naaien niet stil gezeten.

Afgelopen maanden druk bezig geweest voor de carnavalspakjes. Zoonlief werd een vliegtuigje (groen, en een dubbeldekker nog wel), voor mijzelf mocht er wel wat opgeleukt worden en manlief was ook uitgekeken op zijn pak. Gelukkig is de kleine meid nog klein genoeg om gewoon te accepteren dat ze een oud pak van vorig jaar aan kreeg. Het stond haar schattig, en hoe vaak heb ik niet de vraag gekregen of het te koop was…

Maar die carnavalstijd zorgt ook voor stress. Het moet immers op tijd af. Ik kon mezelf er nauwelijks toe zetten om verder te ontwerpen, knippen, naaien, aanpassen en dergelijke.

Ik merk dat nu ik niets meer móet, ik ineens weer super veel zin heb. Dus afgelopen week heerlijk stofjes gesnuffeld op de markt, oude projectjes uit de kast getrokken en alle patroonboeken van voor naar achter en weer terug uitgeplozen.

Zie hier het eerste resultaat: een schattig én stoer jurkje voor dochterlief. Van het stofje had ik al eerder een shirtje genaaid, zelfs van hetzelfde patroon. Maar nu een langere versie als jurk, en inmiddels weer twee maatjes groter.

Naast de lengte heb ik twee lusjes toegevoegd aan de zijkant, en daar een koordje doorheen om het geheel wat te breken en te kunnen tailleren. Verder heb ik de halsnaad aan de voorzijde iets minder diep uitgeknipt, want anders gaapte de hals te veel.

Op naar het volgende project. Op dit moment is er een haarspeldjesbord en een blazer van sweaterstof in de maak. En ik heb een patroontje getekend voor een trenchcoat in maatje 80. Nu nog wachten op de stof die ik besteld heb, en dan aan de slag.

Geef een reactie

