Haarspeldjesbord

Sinds een paar weken is de oudste 4 jaar. Hij gaat naar school! Misschien was het wel heel naïef om te denken dat ik dan weer wat meer tijd voor mezelf zou hebben. Niets is minder waar! Brengen, halen, continu op de klok kijken en ondertussen een dreumesmeisje thuis die ook haar ritme en aandacht nodig heeft.

Nu na twee weekjes went het langzaam. Voor kleuter, voor dreumes en voor mij. En zowaar vond ik vandaag wat tijd om het haarspeldjesbord af te maken.

Normaal maak ik allerlei kleding voor de kinderen, maar dit keer een haarspeldjesbord. De kleine meid heeft nog niet zo veel haar en dus ook nog niet zoveel speldjes. Maar ik merk nu al dat ze helemaal meisje-meisje is met haar armbandjes en kettinkjes. Je kunt niet vroeg genoeg beginnen…

Misschien maak ik er alsnog haakjes aan om wat kettinkjes en armbandjes aan te kunnen hangen. Maar dat kan altijd nog. Ik ben benieuwd hoe lang dit bordje (25 x 30 cm) groot genoeg zal zijn.

Op naar het volgende project: een blazer van sweatstof in fuchsiaroze. Dochterlief had er een van de Hema, en die draagt ze erg graag. Helaas groeien de kinderen zo snel uit hun kleding. Ik heb in de winkel geen leuke gezien, en als de prijzen dan ook nog eens 25 euro zijn, dan weet ik het wel: dat maak ik zelf!

One thought on “Haarspeldjesbord

  1. Pingback: Drieluik | CoccolaMi

Geef een reactie

