Een snel jurkje

Dit keer naaide ik een jurkje voor dreumesdochter. Het begon dit keer bij het stofje dat ik niet kon laten liggen op de markt. Ik zocht er een leuk patroontje bij, en besloot dat het een jurkje moest worden.

Ik heb het patroon uit Young Image 1205 gebruikt. Dat moest wel eerst verkleind worden. Toen ik het bijna af had, besloot ik het eerst eens goed te passen bij dochterlief. Meestal klopt bij haar de lengte helemaal niet, aangezien ze best klein is. Maar ook bovenaan de hals vond ik het patroon vreemd zitten. Ik heb het uiteindelijk weer deels losgetornd, de halsnaad naar eigen inzicht anders geknipt en toen weer in elkaar gezet.

Het was een makkelijk en snel patroontje, maar door de aanpassingen heb ik uiteindelijk 2 keer zoveel tijd er aan besteed dan nodig was. Gelukkig is dreumesdochter er blij mee. Van jurkjes kunnen kleine meisjes er nooit genoeg hebben!

Geef een reactie

