Broeken aan de lopende band

Kleuterzoon verslijt zijn broeken aan de lopende band. Sinds hij naar school gaat, zijn er al 6 broeken versleten. Die waren ook al wat ouder en wat dunner op de knieën, maar de laatste tijd gaat het wel erg hard.

Ik had eerder eens een grijze katoenen broek genaaid. Die is inmiddels te klein en uiteraard ook versleten. Hoewel ik tegenwoordig goed oplet hoeveel stof ik nodig heb voor een project, blijf ik ook regelmatig met een grote restlap zitten. Gewoon omdat het om een coupon ging, of omdat ik het patroon altijd zo zuinig mogelijk uit de stop knip.

Voor deze broek had ik precies genoeg stof over. Het was even passen en meten, en ruimte voor een foutje was er dus echt niet. Zelfs voor de riemlusjes heb ik 6 aparte stukjes geknipt, want 1 lange reep paste niet.

Ik koos weer eens een nieuw patroon. Het komt uit Knippie 6/2011, model 19 in maat 110. Een mooi smal model. Ik vind achteraf de taille wel erg hoog, en dat zit bij kleuterzoon niet zo mooi. Hij zakt altijd af naar heuphoogte, en dan heeft hij zo n pofkont in zijn broek.

Ik laat me steeds verleiden om eens een nieuw patroon te kiezen, gewoon omdat ik dat leuk vind. Maar als het eindresultaat dan tegenvalt, dan vind ik het echt zonde van het harde werken. Ik heb mijn lesje geleerd: volgende keer wordt het gewoon weer zijn favoriete patroon, want die zit gewoon het mooiste.

 
Kleuterzoon had niet heel veel zin om te poseren. Dus snel snel even klik klik….
One thought on “Broeken aan de lopende band

  1. Kan me voorstellen dat je de taille hoog vindt. Hier zakken de broeken ook altijd af tot op de heupen. Maar ik vind het wel een mooi model verder.
    Staat je zoontje goed.

    Like

Geef een reactie

