Creatief

Ik woon met manlief, kleuterzoon en dreumesdochter in een kleine gezinswoning. Geen garage, geen kelder, geen zolder en ook geen extra slaapkamer. Het past prima, maar er is geen ruimte ‘over’. Dat vraagt heel wat creativiteit met betrekking tot opruimen. Ik ben er continu mee bezig en gelukkig heb ik ook niet zo veel moeite met weggooien.

Maar die markt met al die stofjes! Dat is killing! Er is altijd wel wat te snuffelen, nieuwe ideetjes en hop, daar koop ik weer een lap zonder te weten wat ik er van ga maken. Want ook voor het opbergen van die lapjes is de ruimte beperkt. Ik probeer tegenwoordig alleen iets te kopen als ik het echt nodig heb.

Nu ga ik nog een stapje verder: Ik heb geteld hoeveel lapjes ik op voorraad heb. Het zijn er welgeteld 47. Dat valt reuze mee, hoor ik de meeste creatievelingen denken. Maar het neemt toch de nodige ruimte in beslag. Mijn doel is nu om iedere week 1 lapje weg te werken. Dan heb ik over een klein jaartje geen voorraad meer. De praktijk zal wel wat anders lopen. Soms heb je gewoon een ander soort stofje nodig, of moet er een stofje bij om met een voorraad stofje samen iets te kunnen maken. Maar toch. Als ik dit eens als richtlijn neem? Ik ga eens kijken hoe ver ik kom. En hoe creatief ik kan zijn met de stofjes die ik heb.

Nu staat eerst een half afgemaakte fleece-poncho-trui op het lijstje voor dreumesdochter. Dit maakte ik eerder al voor een nichtje, maar het werd niet naar wens. Ik heb er nu  naar eigen inzicht een beter model van geknipt. Het leek namelijk erg breed en kort met een giga halsopening. Het is een makkelijk projectje, en fleece vraagt niet zo veel afwerking. Heerlijk om snel resultaat te hebben. Dat is alvast lapje 1 die ik kan afstrepen.

Geef een reactie

