Jumpsuit

Wat een heerlijk weer was het afgelopen dagen. We genoten van het zonnetje en het zwembadje is zelfs in de tuin gezet.

Op mijn lijstje met ideeetjes om te naaien stond al langer een jumpsuit voor dreumesdochter. Ik heb het gratis patroontje van Knippie (strandpak) daarvoor gebruikt. Het kwam wel heel handig uit dat het een pdf-patroon was. Het kleinste maatje was 104, wat nog 3 maten te groot is. Ik heb het gewoon wat kleiner afgedrukt, en voila, een prima patroontje.

Ik liet de steekzakken weg en ook de tailletunnel heb ik anders gedaan dan op de beschrijving stond. Het katoentje had ik nog liggen van een eerder schattig jurkje van een jaartje geleden. Zoals altijd had ik een flink stuk over. Dat kwam nu mooi van pas.

Ik ben heel tevreden met het resultaat. Deze ga ik zeker nog eens maken, maar dan wel de korte variant en van een leuk tricot-stofje. Dat speelt wat lekkerder dan dit niet-rekbare modelletje.

Jammer maar helaas was het weer vandaag niet zoals ze voorspeld hadden. Dus het eerste draagmoment laat nog (hopelijk niet te lang) op zich wachten.

Geef een reactie

