Slim Fit

Sinds kleuterzoon naar school gaat slijten zijn broeken aan de lopende band. Hij krijgt niet eens de kans om er uit te groeien.
 

Al een tijdje geleden knipte ik van een restlapje nog net een spijkerbroek. Het model komt uit Knippie 4/2012 nummer 22. Maat 104 paste nog net uit het lapje. Van tevoren heb ik het patroon goed gemeten om teleurstelling na uren naaiwerk te voorkomen. Zoonlief is smal gebouwd en menig model broek valt als een zak om zijn billen. Hoewel hij daar zelf niets om geeft,  hou ik daar echt niet van, zelfs niet om naar te kijken bij een ander.
 
Wegens gebrek aan tijd en zin kwam het er niet meteen van om het broekje in elkaar te naaien. Afgelopen week heb ik toch eens door de ‘UnFinished Objects’ (UFO’s) geneusd. Aangezien zoonlief gewoon vrolijk verder groeit, was dit toch wel een project dat op korte termijn af moest.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Het is een erg smal model met opgestikte voorzakken en sierstiksels op de bovenbenen. Ik nam helderblauw garen voor deze stiksels. Hoewel ik de broek aan de strakke kant vind zitten, is het wel echt een mooi model. En kleuterzoon wil hem per se hebben en niet doorschuiven naar peuterdochter. Heerlijk toch, als je kind zo enthousiast is over je werk. Dat maakt mij altijd een extra trotse moeder.

 

Zo’n fotoshoot is niet echt iets voor zoonlief, maar toch even twee kiekjes…

 

Nu ligt er nog een geknipte zomerjas voor dochterlief bij de UFO’s. Tja, heeft dat nog zin? Toen ik eraan begon was ik enthousiast, zo’n lief klein meisje in een schattige trenchcoat. Maar de zon scheen, ik was weer even uitgenaaid. En er was niet eens een jas nodig omdat er nog een reservejas was die haar schattiger stond dan ik dacht. Conclusie: er was en is nog steeds geen motivatie om het jasje af te maken.  Ik ben bang dat ze het maatje dat ik geknipt heb inmiddels niet eens meer past.

Misschien maak ik het jasje toch nog af. Wellicht is er een ander schattig meisje dat ik er blij mee kan maken.
 
Geef een reactie

