Tijd voor mama

In het drukke leven als huismoeder is het soms moeilijk om wat me-time te vinden. Vandaag stond echter een ochtendje tijd voor mezelf op het programma. Peuterdochter kon een halve dag op het kinderdagverblijf inhalen en voor kleuterzoon is de basisschool weer begonnen.

Maar wat doe je dan in die ‘vrije’ uurtjes? Ik ben het eigenlijk niet meer gewend. Als ik een keer een uurtje zonder kinderen heb te besteden, gaat die tijd vaak op aan dingen van het ‘te doen’-lijstje. Het huishouden, boodschappen, naar de stad gaan en vervolgens thuis komen met kleding voor de kids. Echte me-time is het dan niet eens.

Sinds een tijd heb ik wel mijn vaste sportmomenten in de week. Ik ga hardlopen bij een vereniging en thuis staat dat inmiddels vast in de agenda: mama gaat sporten. Als papa ook iets heeft afgesproken op die tijdstippen, dan is het zijn verantwoordelijkheid om oppas te regelen. Ik vind sporten sowieso heerlijk, maar ook het gevoel even weg te zijn uit het gezinsleven geeft me weer nieuwe energie. Ik merk het meteen als ik het sporten een keer oversla. Thuis ben ik nooit alleen en heb ik altijd de zorg voor een ander. Als ik ga sporten krijg ik daar mentaal even pauze van.

Vanmorgen heb ik voor het hardlopen nieuwe schoenen uitgezocht. In mijn eentje in de winkel, uitgebreid advies vragen zonder steeds een oog op peuterdochter te hoeven houden die alle schoenen wil passen. Heerlijk! Ik kan weer met goede schoenen de volgende kilometers me-time tegemoet.

Als ik het dan zo uitreken, heb ik er inmiddels met mijn oude schoenen zo´n 1200 km me-time op zitten.
 
Runningshoes3
Geef een reactie

