Raponsje

Surfend op het internet kom je de leukste creaties tegen. Vaak zijn het prachtige artikelen die voor een flinke prijs te koop zijn. Niet alleen mijn budget is er niet naar om zoveel te betalen, maar ik wíl het niet eens. En wat is er bovendien leuker dan zeggen: ‘dat heb ik zelf gemaakt’?

Zo maakte ik naar een voorbeeld op internet dit Raponsje-mutsje. Haken kan ik niet, en hoef ik ook niet zo per sé te leren. Dus kocht ik een kant en klaar mutsje. Om te vlechten te maken had ik aan 1 bol wol genoeg. Eerst heb ik twee stoelen tegenover elkaar gezet en de wol er omheen gespannen. Vervolgens een keer doorknippen en toen had ik allemaal strengen van dezelfde lengte.

Met een haaknaald heb ik de strengen door de rand van het mutsje gehaald en vastgezet. Daarna mooie vlechten maken en deze goed vastknopen aan het einde. Het is immers voor een peuter bestemd, en ik heb geen zin om iedere dag de haren uit de knoop te halen en opnieuw te vlechten. Tot slot nog een strikje onderaan en recht afknippen.

Zie hier het schattige resultaat:

IMG_2157

Geef een reactie

