Zebra-dress

Ik geef het toe, ik heb gezondigd… Mijn voornemen van dit jaar is om geen nieuwe stofjes te kopen, maar laatst had ik een voeringstofje nodig. Daar kwam ik dit leuke katoentje met zebra-print tegen. Ik kon het niet laten en besloot een half metertje te nemen. Precies genoeg voor een jurkje voor peuterdochter.

Vanwege de kleine rode hartjes en vogeltjes nam ik een rood katoentje om een bandje in het midden te stikken. Al gauw bedacht ik er ook nog leuke plooien bij. Want bij zo’n klein meisje en een katoenen stofje vind ik een jurkje snel te recht vallen.

Als patroon nam ik het basisjurkje uit ‘Stof voor durf-het-zelvers’. Het enige wat ik de volgende keer anders doe is de afwerking bij de hals en armen. Nu heb ik er belegrandjes tegenaan gezet, maar ik denk dat het mooier en makkelijker is om het bovenstukje als geheel van een voering te voorzien.

Deze jurk ga ik zeker nog vaker maken!

Dochter blij, mama blij…

zebrajurkje zebra jurk op model

One thought on “Zebra-dress

Geef een reactie

