Trenchcoat voor de kleine meid. Hij is af, en hij is… te klein

Al vorig jaar begon ik met het maken van een trenchcoat voor peuterdochter. Het idee was dat ze de jas in het voorjaar en de zomer aan kon. Maar wat heb ik er lang over gedaan. Allereerst duurde het al lang voordat ik de juiste stof had gevonden. En op de een of andere manier had ik steeds geen zin om er aan verder te werken. Bovendien had dochterlief al een jasje dat prima voldeed, dus ook daar zat geen druk achter. Inmiddels ging de zomer voorbij en belandde het jasje in de UFO-kist.

Mijn voornemen om de UFO-kist leeg te maken ben ik goed aan het uitvoeren. Toen ik dit jasje half afgemaakt zag liggen wist ik al dat het onwaarschijnlijk zou zijn dat het zou passen dit jaar. Maar om nou zoiets weg te gooien, dat kan ik ook niet. Dus aan de slag ermee. En nu is hij af, én te klein….

Achteraf gezien zo zonde! Want ik vind hem heel geslaagd geworden en peuterdochter is helemaal een roze meisje-meisje. Ik dacht gewoon dat het een moeilijk project ging worden, maar nu de trenchcoat af is kan ik alleen maar zeggen dat ik het reuze vond meevallen. Nou ben ik inmiddels wel een geoefende naaister, dus waarom ik er zo tegen op zag weet ik eigenlijk niet.

Dus bij deze: Trenchcoat uit Young Image spring/summer 2012 nummer Y1208.

En heb je interesse: hij staat op marktplaats voor een spotprijs! Want stof, garen, knopen en tijd meegerekend….Nou ja, als er een ander lief klein meisje blij mee is, is dat het waard.

http://link.marktplaats.nl/m912110668

Trenchcoat1 Trenchcoat2 Trenchcoat3

Geef een reactie

