TV plassen

Hoera! Peuterdochter is zindelijk! Alhoewel ze al vaker op de wc plaste, wilde ze altijd heel stellig daarna weer haar luiertje aan. Ik denk dat ze te onzeker was om zonder luier rond te lopen.

Anderhalve week geleden speelden peuterdochter en kleuterzoon in het zwembadje in de tuin. Ik heb haar gezegd dat als ze moest plassen, ze naar de wc moet gaan. Ik rekende nergens op en een plasje in de tuin kan geen kwaad toch? Maar dit keer kwam ze zelf naar me toe om te zeggen dat ze moest plassen!

Natuurlijk heb ik daarop ingehaakt en prachtige prinsessenonderbroeken gekocht. Onder het mom van ‘prinsessen hebben geen luiertjes aan’ is ze van de een op de andere dag zindelijk. Want dochterlief wil niets liever dan een prinsesje zijn!

Maar ach, wat heb ik gelachen daarna. Op de een of andere manier kan ze de woorden wc en tv maar niet goed onthouden. Dus wat zegt dochterlief nu? Juist! ‘Mama, mijne tv plassen!’ Haha, ach ja, gelukkig weet ik wat ze echt bedoelt. En terwijl ik dit typ zit ze nu dus even wc te kijken…. uhm, tv dus…

Geef een reactie

