Lettertjes

Iedere dag verbaas ik me weer over de groei en ontwikkeling van mijn kinderen. Wat leren ze een boel, en wat gaat dat snel. Moet je ze de ene dag ergens bij helpen, dan kan dat de volgende dag alweer verleden tijd zijn. En helemaal sinds de oudste op school zit gaat het snel. Natuurlijk volgt na schooltijd de vraag hoe het vandaag was. En meestal volgt daar het standaard antwoord ‘goed’ of ‘leuk!’ op. Maar wat was er dan goed of leuk? ‘Gewoon, alles…’ Je komt er maar met moeite achter hoe de dag is geweest, maar gelukkig heeft hij het er enorm naar zijn zin.

Maar soms zijn er dan die momenten dan je je bewust wordt van hoe veel hij leert. Zo las ik vanavond voor het slapen gaan een boekje waarin letterherkenning op kleuterniveau wordt aangeboden. Ik was vooral benieuwd of hij daar interesse in had (en anders is het altijd nog gewoon een leuk boekje om te lezen). Op een bladzijde werd gevraag hoe vaak je het woordje ‘ik’ zag staan. Kleuterzoon telde ze zonder problemen. Tussen alle ‘ik’-jes stonden ook sik, hik, tik, enzovoorts. Dus vroeg ik hem wat je krijg als je t voor de ‘ik’ zet. Zijn antwoord: ‘tik!’. ‘En als je dan pr voor ‘ik’ zet?’, vroeg ik hem. En zijn antwoord?

JEUK!

Die had ik niet zien aankomen… Bijdehandje….

Geef een reactie

