Bedankt voor het compliment…

Jij bent zó creatief! Dat hoort ik wel eens. Maar ja, ik vind eigenlijk van niet.

Eerst maar eens opzoeken wat creatief dan is.

Creatief:

  1. Artistiek
  2. Fantasierijk
  3. Handig zijn met
  4. Scheppend
  5. Uitvindend
  6. Veel voortbrengend
  7. Vorm van boekhouden die verboden is

Artistiek? Nee, niet echt. Ik heb zelfs maar heel weinig interesse in kunst. Ik vind iets mooi, of niet. Een museum wil ik heus bezoeken, maar ik loop er toch relatief snel doorheen.

Fantasierijk: Ja, vooral een levendige geest heb ik wel. En humor: check (jaja, ik vind mezelf heel grappig, zo af en toe).

Handig zijn, ja dat ben ik wel. Ik heb een goede motoriek, zowel grof als fijn. En ik vind bij een probleem altijd wel een oplossing. Dus zowel lichamelijk als geestelijk behoor ik wel tot de handige mensen.

Ben ik scheppend? Als het erom gaat om iets te maken, dan wel. Maar scheppend is toch meer dan dat? Het is toch niet alleen produceren, maar iets maken dat eerder niet bestond. Laat dat scheppen maar God over, of iemand anders.

Uitvindend: enerzijds wel, anderzijds niet. Als ik iets niet weet, dan probeer ik het gewoon. Dus ik vind mijn eigen weg wel uit. Maar eerlijk waar: ik ontdek nooit iets nieuws wat nog niet bekend was op deze aardbol. Helaas (of gelukkig) ben ik geen Einstein.

Veelvoortbrengend? Ik ben geen productiebedrijf. En hoewel er genoeg projecten op de plank liggen, kan ik nou niet echt zeggen dat ik veel voortbreng. Maar daar kan aan gewerkt worden!

En Vorm van boekhouden die verboden is? Nee, ik ben zo eerlijk als maar zijn kan. Soms zelfs te.

Ik zie creatief zelf als ‘Origineel in het bedenken van nieuwe dingen’. En dat is nou juist wat me niet lukt. Ik heb voorbeelden nodig, andermans ideeën. En als ik dan weet wat ik wil, dán kan ik alles maken. Ik ben dus handig, ik kan het maken, en ik heb inzicht. Daar kom ik een heel eind mee. Maar echt creatief vind ik mezelf nog steeds niet. Ik zou zelfs heel graag wat creatiever zijn… Maar toch bedankt voor het compliment. Waarschijnlijk bedoel je dat je het mooi vindt wat ik maak. Dat is fijn om te horen…

Geef een reactie

